הכנת ארגז תחפושות בקלות ובזול


A Costumes and Props Box

ארגז תחפושות הוא אביזר חשוב בכל בית שיש בו ילדים, לאורך כל השנה כולה. ולמה? - מפני שלילדים תמיד כיף להתחפש, להציג הצגות, לגלם דמויות אמיתיות ובדיוניות, לפתח את הדמיון, לבטא את עצמם, וכמובן, סתם ליהנות!

אז איך עושים זאת בלי השקעת מאות שקלים בתחפושות קנויות (שחינן בין כה וכה יסור כעבור זמן קצר)?


הארגז: יכול להיות כל סוג של ארגז, רצוי עם מכסה, רצוי רחב יחסית ונמוך יחסית (כדי לאפשר חיטוט בתכולתו). אפשר בהחלט להסב ארגז קרטון לארגז תחפושות, רק וודאו שהוא מסיבי דיו (הוא יעבור הרבה התעללויות): הדביקו היטב את החלקים המקופלים, עטפו אותו מבחוץ בניילון יפה (למשל, של שקית מתנה גדולה), או בניירות צבעוניים יפים ומעליהם צלופן שקוף.

בגדים: לא לזרוק בגדים ישנים שיש בהם משהו מיוחד. למשל: בגדים נוצצים; מבריקים; גדולים במיוחד (שאפשר לגזור ולתפור מהם משהו חדש); מנומרים; בעלי דוגמאות מיוחדות, וכו'. כפפות, למשל, כמעט תמיד יוכלו לשמש בתחפושת כזו או אחרת. חצאיות ארוכות, בעיקר רחבות, יוכלו להפוך לגלימות (הילדים ילבשו אותן כמין פונצ'ו). מכנסי תינוק (אלה עם הרגליות) יכולים להלבש על הראש ולהפוך לראש של ארנב. חלק מהבגדים הללו יוכל לשמש כפי שהוא: שימו אותם בארגז, ותראו בעצמכם - הילדים ימצאו להם שימוש, או שהם ימשיכו לשכב בארגז כאבן שאין לה הופכין.

כאבן שאין לה הופכין: במקרה זה, אפשר להתחיל לגזור (ולא בהכרח לתפור מחדש). למשל, בדים אדומים, שחורים ולבנים יוכלו להתאים כבנדנות פיראטים, אם תגזרו מהם משולש שווה-שוקיים רחב. שרוולים בצבעים שונים יכולים להפוך לזנבות של חיות שונות: שרוול אפור, למשל, ימולא בשאריות בדים, בעיתונים מקומטים היטב או בצמר-גפן, ויהפוך לזנב של פיל (או דווקא של עכבר...). עבור הפיל, אפשר להוסיף פונפון שחור בקצה (או לא...). איך מחברים לגוף? - הכי פשוט לתפור (או להדביק) רצועת בד ארוכה וצרה, שתקשר סביב לגוף. אם יש לכם גם מכנסיים אפורים שיתאימו כחלק קבוע מתחפושת פיל (או עכבר, וכן הלאה), אפשר לתפור להם סקוץ' במקום המתאים, וסקוץ' נגדי (זכר/נקבה) לזנב, וכך ליצור תחפושת מודולרית.

אביזרים: כובעים, מטפחות, חגורות, תכשיטים ישנים - כל מה שמעניין ומגרה את הדמיון. למשל, חגורה פשוטה ורגילה לגמרי הפכה לחגורה המיוחדת של בוב הבנאי, לאחר שהוספנו לה גומי בשלושה מקומות, קשור בניצב - כלומר, יצרנו שלוש לולאות (שאותן צבענו בטוש פרמננט תואם לצבע החגורה), והכנסנו לתוכם כלי-עבודה (צעצועים כמובן). בצד השני של החגורה יצרנו לולאה גדולה יותר, והכנסנו לתוכה תכנית-בניין מגולגלת.

גלימות, חצאיות ועוד: תתפלאו לגלות כמה מעט דמיון ועבודה נדרשים כדי ליצור תחפושות שלמות - לא בהכרח מרשימות במיוחד, זה נכון, אבל בהחלט מזכירות את המקור ומאוד משמחות - מיריעות אלבד. אפשר לקנות יריעות כאלה בחנויות יצירה, או פשוט לבחור מפה חד-פעמית בצבע הרצוי, ולהתחיל לחגוג: מקפלים חלק עליון - 6-10 ס"מ - של מלבן אלבד בצבע הנבחר, ברוחב שמספיק מגובה הצוואר עד גובה המתניים (או קצת יותר) ובאורך שמספיק להקיף את הגוף ברווחה. תופרים או מדביקים את 3-4 הס"מ התחתונים שקפלנו, כדי שתווצר מעין "תעלה", דרכה יהיה אפשר להשחיל שרוך (לא לזרוק שרוכים כבר אמרתי?... ). הלבישו את הגלימה על הילד, הצרו את אזור הצוואר בעזרת השרוך וקשרו. כדאי לקשור בהיקף רחב יותר מהראש, ואז אין צורך לפתוח ולקשור את הקשר בכל פעם מחדש.
באופן דומה יוצרים חצאיות, וכמובן אפשר ליצור כך בנדנות או מטפחות ראש, צעיפים, ועוד אביזרים כיד הדמיון.

כתרים: קל מאוד להכין כתרים מיריעות סול גזורות בצורת ה"זיג-זג" מלמעלה . כדאי לקשט בצבעים נוצצים, פאייטים וכו', ואפשר להוסיף פונפונים, או קישוט אחר, בקודקודים.

איפור: בחנויות צעצועים מסוימות, כמו גם בחנויות "הכל בשקל" לווריאציותיהן, מוכרים שפתונים בכל מיני צבעים ב- 2 ש"ח לשפתון . לילדים שאינם סובלים מאלרגיות קל וכיף להשתמש בהם כדי לאפר את כל הפנים בזול ובקלות. בהזדמנות זו, אגב, כדאי גם לקנות לקים צבעוניים ומבריקים (לציפורניים), ולהשתמש בהם ליצירה: הרבה יותר זול מגואש נצנצים, למשל, מגוון ביותר, קל מאוד לעבודה (המברשת כבר בפנים!) ועמיד מאוד.

אילו אביזרים נוספים נמצאים אצלכם בארגז התחפושות?

Share/Save/Bookmark Print
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

חיפוש במפתח הקסם

חיפוש לפי תגיות