יצירה בשוקולד ליום המשפחה


Drawing with Chocolates


מתוק, טעים ומעורר דמיון יצירתי - מה מתאים יותר לבילוי משפחתי ביום המשפחה?...


הנה שלוש הצעות להכפלת ההנאה משוקולד, שיהיה טעים כפליים לאחר שיצרנו ממנו צורות כרצוננו:

1. ציור אכיל שוקולדי - כל ילד יקבל גליון נייר שעווה (נייר סנדוויצ'ים) או נייר אפייה, עליו יצייר. את השוקולד אפשר להמיס ב"אמבט מִרְיָם" או במיקרוגל, ולהגדלת השמחה - רצוי להשתמש בשלושה צבעים: מריר, חלב ולבן (כל צבע בקערית נפרדת, כמובן). ב"אמבט מרים" ממיסים את השוקולד בסיר קטן, הנמצא בתוך סיר גדול יותר ובו מים רותחים (כך שאין מגע ישיר בין הסיר עם השוקולד לבין האש). במיקרוגל יש לחמם כחצי דקה לחצי חפיסת שוקולד (50 ג'), לערבב בכף ולחמם שוב, עד להמסה והחלקה מלאה.

טובלים בשוקולד הנוזלי מקל עץ, מקל ארטיק, ידית של כף או כפית, מכחול (נקי כמובן, לא מכחול ששימש בעבר לצביעה!) או... אצבע, ומציירים. שילוב הצבעים יכול ליצור דוגמאות מרהיבות. כדאי להקפיד על שכבה בעובי 2-3 מ"מ לפחות, כדי לאפשר יציבות לשוקולד לאחר שיתקשה. אפשר לצייר בשתי שכבות (או שלוש), כדי לחזק את הציור. לאחר סיום הציור מצננים במקרר (כחצי שעה עד שעה), ולאחר ההתקשות - מקלפים, ו... אוכלים את הציור. אמנות היא עניין של טעם... :-)


Chocolate Leaves

2. עלי שוקולד - קוטפים עלים בעלי דוגמת "ורידים" בולטת. רוחצים אותם היטב במים ובסבון. מורחים בשוקולד (גם כאן יש להקפיד על שכבה די עבה), מצננים, ואוכלים את העלים לתאבון. קישוט מרהיב לעוגה!


Chocolate Cat Tongues (Katzenzungen)

3. יציקת שוקולד בתבניות - אנחנו שמרנו את תבנית הפלסטיק בתוכה נחו "לשונות חתול" משוקולד שקבלנו. אפשר להשתמש בכל תבנית אחרת; תבניות לקוביות קרח (עגולות או בצורות שונות) מתאימות נפלא. יוצקים את השוקולד פנימה, ממתינים להתקשות במקרר (יש להמתין לפחות שעה, ורצוי מספר שעות)... ומלקקים את האצבעות! כדאי לשלב צבעי שוקולד שונים למראה מרהיב וטעם מגוון. תיהנו! :-)

Share/Save/Bookmark Print
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

חיפוש במפתח הקסם

חיפוש לפי תגיות