עוגת יום הולדת: שולחן כדורגל


Foosball Birthday Cake 1


מקור הרעיון באתר המצוין Family Fun. בקישור יש הסבר מפורט (באנגלית) על בניית העוגה, אך הרעיון פשוט למדי: 
את העוגה כיסיתי בקצפת, והנחתי עליה סוכריות חמוצות ארוכות וסוכריות גומי "דובונים" במיקומים הנראים בתמונה (כמובן, אפשר להשתמש בכל ממתק או חטיף בעל צורה דומה). את העיגול סביב הכדורגל במרכז יצרתי בעזרת חיתוך עיגולים קטנים מסוכריות גומי - השתמשתי בשתי סוכריות "דובונים" נוספות וחתכתי את הרגליים, את הידיים ואת האזניים, כך קל לקבל צורות עגולות יחסית. הידיות עשויות מוופלים גליליים, כדוגמת "גלילונית", ומחוזקים לעוגה בעזרת קיסם (רצוי להוסיף אותם לעוגה ברגע האחרון, אחרת הם מתרככים ואינם טעימים).


Foosball Birthday Cake 2

שתי התוספות שלי לעיצוב העוגה הן הכנת השערים משוקולד מומס (במקום מסוכריות ליקוריץ שחורות) והוספת ספסלי האוהדים למגש העוגה.

להכנת השערים, יש צורך בקערה בעלת מבנה המזכיר שערי כדורגל. צריך כאן קצת דמיון; הנה השערים שהכנתי כשהם עדיין בתוך הקערה, להמחשת צורה אפשרית - ריבועית עם פינות מעוגלות:

Foosball Birthday Cake - Chocolate Goals

ממיסים שוקולד מריר (במיקרוגל או באמבט מִריָם. בהמסה במיקרוגל, יש לשבור את השוקולד לקוביות, ולחמם בכל פעם לא יותר מ-10-20 שניות, כדי להמנע מחריכה. יש לערבב היטב אחרי כל המסה). מצפים את הקערה שבחרנו בנייר אפייה, ומהדקים אותו היטב לדפנות (כדאי גם לחזק בסלוטייפ). משתמשים בגב כף או כפית, במברשת או בכל כלי אחר למרוח את השוקולד הנמס על הנייר בצורה המבוקשת. את הפסים הדקים מציירים בעזרת קיסם. מקפיאים לשעה, וחוזרים על התהליך (מריחה שנייה על המריחה הקיימת, כדי לחזק את מבנה השוקולד). לאחר הקפאה חוזרת - מסירים בעדינות את הנייר יחד עם השוקולד, ולאחר מכן - בעדינות רבה - מסירים את הנייר מן השוקולד. כדאי לעשות זאת קרוב ביותר לזמן ההגשה, אך אם עושים זאת קודם, כדאי להניח את הנייר בחזרה בתוך הקערה, ואת השוקולד שהסרנו - שוב על הנייר (אין צורך לדייק), כדי שהשוקולד יישמר בקירור ובצורתו עד להגשה - ורק סמוך אליה יונח על העוגה.

ה"אוהדים" הם דובוני-גומי, השעונים על ספסלי וופלים (מאותו סוג המרכיב את ידיות המשחק). מורחים על המגש פס שוקולד מומס, המשמש כ"דבק" לספסלי-הוופלים, ועוד פס שוקולד לפניו, עליו נשענים הדובונים, כנראה בתמונה.

לסיום, כדורי-הרגל הם, כמובן, נרות יום ההולדת.

בתאבון! :-)

Share/Save/Bookmark Print
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

חיפוש במפתח הקסם

חיפוש לפי תגיות