חופש גדול: פעילויות פשוטות וזולות בבית, והנאה מובטחת!



Scavenger Hunt


כמה רעיונות לפעילויות ביתיות במהלך החופש הגדול, פשוטות מאוד לארגון, אינן כרוכות בהוצאות כספיות, ומבטיחות הנאה לטווח רחב של גילאים:

  • מסלול הרפתקאות / אתגרים: מסדרים רהיטים ואביזרים מכל הבא ליד ויוצרים מסלול למעבר: לזחול מתחת לשולחן נמוך מבלי לגעת בו; להניח על הרצפה מקלות (מטאטא, מגב, כמה דוּקים...) במרחקים משתנים, ולקפוץ לרוחק מעבר למקלות; לעבור סלאלום בקפיצות (בקבוקי פלסטיק יוכלו בקלות למלא את תפקיד המכשולים), וכן הלאה, לפי הדמיון.

  • "חפש את המטמון": גם בתוך הבית אפשר לארגן משחק מלהיב. כל ילד יכין מספר רמזים, בכתב או בציור. אתם תכינו רמז אחד (האחרון) ומטמון כלשהו (אפשר, להגדלת השמחה, להכין משחק "חבילה עוברת" בתוך עיתונים ולהטמין את החבילה העטופה בתור המטמון). הילדים יגישו לכם להטמנה את הרמזים שהכינו, ואתם תחביאו אותם בהתאם למסומן. הרמז האחרון – שלכם – יצביע על מקום המטמון. מקומות המחבוא יכולים להיות: בתוך הארון, מתחת למיטה, במגירת השולחן... גם שטח קטן יכול להניב מקומות מחבוא רבים!

  • מסיבת פיג'מות בתוך אוהל: אוהל אפשר לבנות, בעזרת שמיכות או מפות, סביב שולחן גדול (לפרוש מעליו מפה גדולה, שתכסה את הדפנות עד הרצפה); בין שולחנות ורהיטים גבוהים (לפרוש שמיכות ביניהם); בעזרת מדפים גבוהים (רצוי, כמובן, לרוקן אותם מתוכנם לפני כן), וכן הלאה. כל דבר שיכול לתמוך בשמיכה או במפה - יוכל לשמש כבסיס לאוהל. ומה עושים באוהל? מסיבת פיג'מות, כמובן: מדליקים פנס, מספרים לאורו בדיחות או צ'יזבטים, קוראים ספר, מציגים הצגת צלליות...

  • קריוקי: אם אתם מכירים היטב מילים של שירים אהובים, אפשר פשוט לשיר יחד עם הסרטון (שקל למצוא באתרים כמו youtube). לקריוקי "אמיתי" חפשו את שם השיר בתוספת המילה "כתוביות"; לא כל שיר זמין בחינם, כמובן, אבל ישנם בכל זאת שירים שניתן למצוא בגרסאות קריוקי באיכות גבוהה.

  • הקרנת סרט קיצית: צפייה משותפת בסרט אהוב, בלווית פופקורן או כל חטיף טעים אחר, היא תמיד מהנה. אפשר לשדרג את החוויה אם יש לכם מחשב נייד וחצר או מרפסת: עם רדת החשיכה, ארגנו לכם מקומות ישיבה נוחים בחוץ, הניחו את המחשב על כסא כך שכולם יוכלו לראות היטב, וצפו בסרט באוויר החוץ הנעים על מסך המחשב. קטן, אמנם, אבל משב-הרוח הנעים (לא מומלץ בלילות שרב...) ישכיח את הגודל במהירות. צפייה מהנה!

ומה התכניות שלכם לקיץ?

Share/Save/Bookmark Print
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

חיפוש במפתח הקסם

חיפוש לפי תגיות